MINIFESTIVAL DE MÚSICA INDEPENDENT DE BARCELONA
MENUPROGRAMA
HISTORIA
 
DIE KATAPULT
 
   
 

Fins ara, el synth-pop i l'electro-pop s'han caracteritzat en moltes ocasions per la descripció d'un món distòpic protagonitzat per màquines, començant pels seus precursors, Kraftwerk. Però aquest futur, d'alguna o altra manera, ja és aquí. Per això Elena Comas (baix i veu, també en NELEONARD) i Anna Fredriksson (sintes, ritmes, veu i vocoder, també en LOS GANGLIOS), o el que és el mateix, DIE Katapult, han agafat el testimoni i descriuen en el seu primer llarg, "DKXD" (Elefant Records, 2019), un món digital i mecanitzat, ple d'una idiosincràsia inconsistent i desconcertant, que han aprofitat amb una intel·ligentíssima barreja de surrealisme, dadaisme, humor i desvergonyiment.

A cop de Google Translator proposen un viatge sonor per Europa en tots els sentits possibles: el lingüístic (canten en alemany, francès, anglès, castellà, italià, suec, i de regal, japonès) i el musical (les referències estudiades pertanyen totes a la tradició pop del vell continent: LIO, DAFT PUNK, els esmentats Kraftwerk, AVIADOR DRO, TELEX, Ladytron, Franco Battiato ...). Per aconseguir-ho han comptat ni més ni menys que amb l'ajuda a la producció d'Ian Catt (SAINT ETIENNE, Trembling BLUE STARS, THE FIELD MICE, SHAMPOO, THE SCHOOL ...). I el resultat no pot ser més excitant i divertit. També tremendament ballable, és clar.

Un àlbum que sortirà en versió digital i vinil (limitat), i que és apte per gaudir amb el cervell i els peus. Perquè el que han fet Elena Comas i Anna Fredriksson és un exercici d'actitud incomparable, hilarant i reflexiu. Disfruteu-les. Són úniques.

 

Hasta ahora, el synth-pop y el electro-pop se han caracterizado en muchas ocasiones por la descripción de un mundo distópico protagonizado por máquinas, empezando por sus precursores, KRAFTWERK. Pero ese futuro, de alguna u otra manera, ya está aquí. Por eso Elena Comas (bajo y voz, también en NELEONARD) y Anna Fredriksson (sintes, ritmos, voz y vocoder, también en LOS GANGLIOS), o lo que es lo mismo, DIE KATAPULT, han cogido el testigo y describen en su primer largo, “DKXD” (Elefant Records, 2019), un mundo digital y mecanizado, henchido de una idiosincrasia inconsistente y desconcertante, que han aprovechado con una inteligentísima mezcla de surrealismo, dadaísmo, humor y descaro.

A golpe de Google Translator proponen un viaje sonoro por Europa en todos los sentidos posibles: el lingüístico (cantan en alemán, francés, inglés, castellano, italiano, sueco, y de regalo, japonés) y el musical (las referencias barajadas pertenecen todas a la tradición pop del viejo continente: LIO, DAFT PUNK, los mencionados KRAFTWERK, AVIADOR DRO, TELEX, LADYTRON, Franco Battiato…). Para conseguirlo han contado nada más y nada menos que con la ayuda en la producción de Ian Catt (SAINT ETIENNE, TREMBLING BLUE STARS, THE FIELD MICE, SHAMPOO, THE SCHOOL…). Y el resultado no puede ser más excitante y divertido. También tremendamente bailable, claro.

Un álbum que saldrá en versión digital y vinilo (limitado), y que es apto para disfrutar con el cerebro y los pies. Porque lo que han hecho Elena Comas y Anna Fredriksson es un ejercicio de actitud incomparable, hilarante y reflexivo. Disfrútenlas. Son únicas.